Jak neodradit zákazníky elektronického obchodu
Internetový obchod je webová aplikace, používaná prodejci jako komunikační kanál při prodeji produktů nebo služeb. Mohou tak mezi sebou obchodovat firmy, mnohem rozšířenější je prodej od firmy ke koncovému zákazníkovi. Zákazníci jsou k využití internetového obchodu motivováni především nižšími cenami než v kamenných obchodech, konkurence nutí prodejce k výraznějším slevovým akcím, zákazník si v pohodlí může prohlížet a porovnávat například technické parametry zboží, zpravidla má větší přístup k informacím o zboží. Problémem může být, že si zboží nemůže vyzkoušet, to platí pro většinu zboží, od oblečení a bot až po elektroniku.
Přehledný a atraktivní design
Když při prvním vstupu do vašeho elektronického obchodu na zákazníka vybafne zastaralý a nemoderní design bez obrázků, nepřehledné kategorie zboží bez možnosti vyhledávání a pokročilého filtrování, máte velkou šanci, že zákazník odejde a už se nikdy nevrátí.
Důvěryhodnost
Váš obchod musí být důvěryhodný, řada lidí již naletěla a patrnosti není nikdy nazbyt. Identifikační a kontaktní údaje provozovatele musí být jednoduše k dispozici. Je vhodné uvést i něco více o firmě, případně a o její historii, to zvýší důvěru zákazníka a tím i šanci, že nakoupí u vás.
Povinná registrace
Podle provedených průzkumů bývá povinná registrace zákazníka nejčastěji uváděným důvodem pro to, že nákup není dokončen. Zákazník ji vnímá jednak jako úkon navíc, nemá ani radost se shromažďování osobních údajů, i když k němu stejně nakonec dojde.
Popis zboží není kompletní
Zákazník se rozhoduje na základě poskytnutých informací. Budou-li nepřesné nebo neúplné, raději nakoupí u konkurence, kde budou potřebné informace pohromadě. Fotografie není vše, je potřeba doplnit ji nejen kvalitním a úplným popisem, ale třeba i recenzemi nebo užitečnými tipy. S psaním textů u popisků může pomoci agentura, specializující se na online marketing.